fot. GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad po proteście mieszkańców, którzy w piątek, 18 października zablokowali drogę w Lgocie (gm. Kłobuck), podjęła decyzję o rozbudowie skrzyżowania DK43 z ulicą Północną i Południową o dodatkowy pas ruchu do skrętu w lewo. Jak informuje GDDKiA, inwestycja zostanie zrealizowana w ramach planowanej budowy pełnej drogowej sygnalizacji świetnej na skrzyżowaniu DK43 z ulicą Północną i Południową wraz z doświetleniem przejść dla pieszych.
- Obecnie uzgadniamy aneks do programu inwestycji, który pozwoli na realizację szerszego zakresu przebudowy. Umożliwi to osiągniecie zakładanego celu, czyli poprawę bezpieczeństwa ruchu dla wszystkich użytkowników tego układu drogowego. Osiągniemy też oczekiwany poziom właściwej swobody ruchu - mówi Marek Prusak z GDDKiA. - Konieczna będzie też zmiana lokalizacji zjazdu do posesji, który obecnie zlokalizowany jest przy płycie skrzyżowania. Taka lokalizacja zjazdu uniemożliwiałby prawidłowe działanie sygnalizacji świetlnej oraz funkcjonowanie przejścia dla pieszych na wlocie bocznym. Bez rozszerzenia pierwotnego zakresu opracowania projektowego nie jest możliwe także wygospodarowanie normatywnego chodnika w pasie drogowym, z uwagi na lokalizację kapliczki w bliskim sąsiedztwie skrzyżowania - wyjaśnia.
Rozbudowa skrzyżowania przewiduje; zmianę geometrii skrzyżowania poprzez m.in. wykonanie dodatkowego pasa dla relacji skrętnej w lewo z drogi krajowej w drogę powiatową, korektę geometrii zatoki przestankowej oraz promieni wyokrągleń krawędzi jezdni), przebudowę istniejącej zatoki autobusowej i zjazdu do posesji, budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu, wykonanie odwodnienia, przebudowę istniejących chodników stanowiących dojście do zatoki i do przejść dla pieszych, przesunięcie dwóch przejść dla pieszych na wlocie głównym i wlocie bocznym, budowę oświetlenia dedykowanego na dwóch przejściach dla pieszych.
- Przy sprawnym uzgodnieniu aneksu i jego podpisaniu jeszcze w tym roku zakończenie prac projektowych mogłoby nastąpić w pierwszej połowie 2025 roku - twierdzi Prusak. - Taki scenariusz pozwoliłby na ogłoszenie przetargu na roboty budowlane jeszcze w 2025 r. z czasem realizacji całości inwestycji w 6 miesięcy.
Źródło: GDDKiA |