Zakończył się organizowany po raz pierwszy w Częstochowie dwudniowy „Festiwal reklamy społecznej - Trzy światy – świat realny, świat opowiadany, świat wirtualny”. W ramach wydarzenia odbyły się warsztaty, spotkania z doradcami zawodowymi i ekspertami.
Ideą wydarzenia było uwrażliwienie młodych ludzi na współczesne problemy społeczne i ekologiczne oraz zaangażowanie ich w samodzielne kreowanie komunikatów przy pomocy reklamy społecznej i niskobudżetowej.
W programie pierwszego dnia, który odbywał się jednocześnie na Politechnice Częstochowskiej i w Zespole Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. Reymonta, znalazły się liczne wykłady oraz panele dyskusyjne i warsztaty. Uczestniczki i uczestnicy mogli dowiedzieć się więcej m.in. o skutecznej komunikacji oraz o tym, jak zdobyć zatrudnienie i zarządzać karierą w sektorze komunikacji marketingowej. Ponadto tego dnia mogli spotkać się z doradcami zawodowymi i pracodawcami.
Drugi dzień festiwalu rozpoczął się w „Reymoncie”, gdzie młodzież spotkała się z Katarzyną Zajączkowską – autorką książki „Odpowiedzialna moda. Guilt-free przewodnik po slow fashion”, wykładowczynią Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru SAPU w Krakowie. Ponadto zaprezentowano kolekcję „Pszczoła w mieście” wykonaną przez uczennice i uczniów. Na zakończenie w kinie OKF „Iluzja” odbył się pokaz prac i rozstrzygnięcie konkursu na najlepszy plakat lub film reklamowy „Społeczne i ekologiczne problemy współczesnego świata”.
Organizatorami festiwalu, który trwał od 24 do 25 listopada, byli: Wydział Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Zespół Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W.S. Reymonta oraz Miejska Galeria Sztuki.
Wydarzenie odbyło się pod honorowym patronatem prezydenta Częstochowy i rektora Politechniki Częstochowskiej.
Źródło: UM Częstochowy