Urząd Miasta Częstochowy przez kolejny rok może posługiwać się certyfikatem ISO nadanym przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji. Magistrat pozytywnie przeszedł audit, którego celem był ocena poszczególnych elementów systemu zarządzania.
Audit przeprowadzono zgodnie z procedurami PCBC. W jego trakcie sprawdzono praktyczne funkcjonowanie systemu zarządzania w Urzędzie Miasta Częstochowy. Metodyka auditu obejmowała wywiady, obserwacje działań oraz przegląd udokumentowanych informacji. Wybrane obszary była reprezentatywną próbką dla usług realizowanych przez Urząd Miasta, co pozwoliło na zebranie obiektywnych dowodów umożliwiających wiarygodną ocenę ujętych w planie elementów systemu zarządzania.
W raporcie z auditu nadzoru stwierdzono m.in.: Organizacja przedstawiła dowody skutecznego funkcjonowania, utrzymywania i doskonalenia systemu zarządzania, w tym dowody realizacji auditów wewnętrznych i przeglądów zarządzania.
Wśród elementów wpływających pozytywnie na realizację celów i zadań urzędowego systemu zarządzania raport wymienia m.in.: bieżący monitoring i nadzór sprawowany poprzez posiedzenia Kolegium Prezydenta, jakość dokumentacji Zintegrowanego Systemu Zarządzania, opracowania analityczne i statystyczne przygotowywane przez Sekretarz Miasta, konsekwencję w realizacji przyjętej Strategii Rozwoju Miasta, doskonalenie e-usług dla mieszkańców, rozwój i bezpieczeństwo systemów informatycznych.
Dobre efekty w zarządzaniu procesami daje sposób powiązania Systemu Zarządzania Jakością z - wynikającą z przepisów ustawy o finansach publicznych - Kontrolą Zarządczą. Pozwala to wykorzystać raporty zarządcze w procesach operacyjnych i strategicznych.
Dzięki podjętym po tegorocznym audycie wewnętrznym działaniom usprawniającym dotyczącym kompleksowej obsługi mieszkańców nastąpiło m.in. poszerzenie zakresu urzędowych usług publicznych załatwianych przez internet, co powinno przyczynić się do sprawniejszej obsługi, oszczędności środków i czasu przeznaczonego na czynności administracyjne.