fot. www.miastomyszkow.pl
W środę, 21 listopada otwarta dla ruchu została obwodnica Myszkowa. Inwestycja kosztowała ponad 99 mln zł. Budowa południowo-zachodniej obwodnicy Myszkowa liczącej 8,4 km długości to pierwszy etap modernizacji drogi nr 791. Łączy ona drogi krajowe nr 1, 78, a także nr 7 i jest jedną z ważniejszych arterii komunikacyjnych w północno-wschodniej części województwa śląskiego. Budowa obwodnicy Myszkowa rozpoczęła się wiosną 2016 roku. Nowa droga zaczyna się rondem w Mrzygłodzie na ulicy Zawierckiej. Kolejne rondo wybudowano na skrzyżowaniu z drogą 793 (Siewierz-Święta Anna), a ostatnie, zamykające obwodnicę od strony północnej, powstało w Alei Wolności, w miejscu gdzie kończy się zwarta zabudowa miasta, tuż przed skrzyżowaniem z ulicą Myszkowską.
W ramach budowy obwodnicy powstały również skanalizowane skrzyżowania z ulicą Szpitalną i Wyzwolenia, skrzyżowanie przy pobliskich terenach inwestycyjnych oraz 5 wiaduktów nad istniejącymi drogami. Obwodnica Myszkowa na całej swojej długości ma standard drogi głównej (klasa G). Ma jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu, po 3,5 m. szerokości każdy. Obwodnicy towarzyszy odpowiednia infrastruktura techniczna i urządzenia poprawiające bezpieczeństwo użytkowników drogi.
W ramach inwestycji powstały m.in: chodniki, ścieżki rowerowe, ciągi pieszo-rowerowe, drogi serwisowe, dwóch miejsc do kontroli pojazdów, elementy systemu odwodnienia, przepusty drogowe. Obwodnica nie tylko odciąży centrum Myszkowa od uciążliwego ruchu tranzytowego, ale pozwoli na skomunikowanie z siecią drogową, powstającej na obrzeżach strefy aktywności gospodarczej.
Źródło: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach |