Zgodnie z planem przebiega budowa tunelu pod torami na dworcu Częstochowa-Stradom. Z przejścia podziemnego będzie można korzystać jeszcze przed Światowymi Dniami Młodzieży.
Na stacji wykonano już roboty konstrukcyjne przejścia: część pod torami oraz pochylnie. Gotowa jest nawierzchnia na peronie nr 2. Rozpoczęto prace przy pochylni oraz fundamentach pod zadaszenia na peronie nr 1. - Wykonaliśmy już ok. 65-70 proc. całej inwestycji - informuje Tomasz Długosz, prezes firmy Książbud, która jest generalnym wykonawcą tunelu. - 6 czerwca planujemy oddać do ruchu tor numer 1 i zamknąć tor nr 5. Przystąpimy też do montażu wiat na peronie nr 2. Ok. 20 lipca lipca powinniśmy otworzyć przejście dla pasażerów.
Nie oznacza to jednak, że inwestycja będzie już zrealizowana w stu procentach. Prace będą kontynuowane po zakończeniu Światowych Dni Młodzieży. Wykonawca ustawi pozostałe wiaty na peronach oraz zadaszenie przy budynku dworca. Przejście będzie wyposażone w pochylnie dla osób niepełnosprawnych, system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz monitoring. Koszt tej inwestycji wyniesie ok. 6,7 mln zł.
Trwają również prace na dworcu Częstochowa-Osobowa. Zmodernizowany został już peron nr 2, gdzie pojawiła się nowa nawierzchnia i wyremontowana została wiata. Rozpoczęły się też prace na peronach 1 i 1a. Realizacja tej inwestycji pochłonie ok. 5 mln zł.
- To prace związane z normalnym harmonogramem inwestycyjnym PKP, które miały zostać przeprowadzone w Częstochowie. Ponieważ zbiegły się one jednak z uroczystościami związanymi z ŚDM, postanowiliśmy je przyspieszyć, żeby można było bezpiecznie przyjąć pielgrzymów na dworcach Częstochowa-Stradom i Częstochowa-Osobowa - mówi Jacek Karniewski, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych.