W Częstochowie rozpoczął się nabór kandydatów na członków Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych. Zgłoszenia można składać do 29 sierpnia.
W skład Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych wchodzi 5 osób, w tym: trzech przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz fundacji, jeden przedstawiciel Rady Miasta i jeden przedstawiciel prezydenta Częstochowy.
Organizacje pozarządowe oraz fundacje składają zgłoszenia w formie pisemnej na formularzu zgłoszeniowym wraz z aktualnie obowiązującym statutem organizacji, celem weryfikacji działań na rzecz osób z niepełnosprawnością, osobiście w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Częstochowy lub za pośrednictwem poczty na adres: 42-217 Częstochowa, ul. Śląska 11/13, Urząd Miasta Częstochowy z dopiskiem „Kandydaci na członków Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych".
W przypadku zgłoszenia przez organizacje pozarządowe więcej niż 3 kandydatów, zorganizowane zostanie przez prezydenta Częstochowy spotkanie, podczas którego przeprowadzone będzie głosowanie w sprawie wyboru kandydatów.
O terminie i miejscu spotkania kandydaci, prezesi i przedstawiciele organizacji pozarządowych i fundacji, zostaną poinformowani odrębna korespondencją.
Członkowie Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych pełnią swoje funkcje społecznie. Rada jest organem opiniodawczo-doradczym. Kadencja rady trwa cztery lata.
Do zakresu jej działania należy: inspirowanie przedsięwzięć zmierzających do integracji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych, opiniowanie projektów powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych, ocena realizacji programów, opiniowanie projektów uchwał i programów przyjmowanych przez Radę Miejską w Częstochowie pod kątem ich skutków dla osób niepełnosprawnych.