Jeszcze w tym tygodniu ma zostać oddany do użytku węzeł drogowy w miejscu skrzyżowania DK-1 z al. Jana Pawła II. W środę, 1 października rozpoczną się z kolei prace budowlane związane z inną wielką inwestycji - przebudową pięciokilometrowego odcinka ulicy Warszawskiej i Rędzińskiej.
- 15 września złożyliśmy wniosek o pozwolenie na użytkowanie węzła drogowego - informuje Mariusz Sikora, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w Częstochowie. - Zgodę powinniśmy uzyskać najpóźniej na początku przyszłego tygodnia.
Prace na węźle wartym 82 mln zł zostały już praktycznie zakończone. Drogowcy poprawiają jeszcze tylko drobne usterki. W ramach inwestycji wykonano główny wiadukt i kładkę dla pieszych. Wcześniej otwarty dla ruchu został most nad Wartą przy ul. Srebrnej, który jest integralną częścią budowy "ślimaka". Przeprawa połączyła ul. Srebrną z ul. Drogowców, a tym samym Zawodzie z trasą szybkiego ruchu.
Otwarcie węzła drogowego pozwoli bezkolizyjnie objechać odcinek ul. Warszawskiej od ronda Trzech Krzyży do wiaduktu, na którym już w środę, 1 października mają rozpocząć się prace budowlane.
We wtorek, 30 września nastąpi przekazanie placu budowy pięciokilometrowego odcinka ul. Warszawskiej i Rędzińskiej. - W poniedziałek otrzymaliśmy pozwolenie na przebudowę - mówi Sikora. - Chcemy prowadzić roboty jednocześnie na trzech odcinkach: od wiaduktu w stronę ronda Trzech Krzyży, od wiaduktu w kierunku ul. Batalionów Chłopskich i od granic miasta w stronę ul. Warszawskiej.
W ramach przebudowy ul. Warszawskiej i Rędzińskiej powstanie pięć rond, w tym dwupasmowe rondo turbinowe. które jest zaprojektowane w taki sposób, że nie przecina się ruch samochodów jadących po pasie zewnętrznym i wewnętrznym. W ciągu ul. Warszawskiej zastąpi ono skrzyżowanie z ul. Rząsawską.
Całość inwestycji będzie kosztować 55 mln 618 tys. zł. W projekcie tegorocznego budżetu zaplanowano 39 mln zł na ten cel. 85 proc. kosztów mają pokryć środki unijne. Inwestycja ma zakończyć się w połowie 2015 roku.
Źródło: własne