Strona główna Archiwum 2011 - 2013 Telefon interwencyjny milczał
0 komentarze 79 views

Telefon interwencyjny milczał

Przez całe wakacje w śląskim Kuratorium Oświaty czynny był telefon interwencyjny, pod numerem którego można było składać zgłoszenia o nieprawidłowościach w czasie letniego wypoczynku najmłodszych. Na szczęście nie odzywał się często, a zauważone nieprawidłowości nie miały wpływu na bezpieczeństwo dzieci i młodzieży.

– Telefoniczny dyżur trwał całe wakacje – informuje Anna Wietrzyk, rzecznik prasowa Kuratorium Oświaty w Katowicach. – W sumie przyjęliśmy kilkanaście zgłoszeń. Część z nich miała charakter informacyjny, to były m.in. pytania o to, ilu opiekunów powinno być na koloniach, jakie powinno być ich przygotowanie merytoryczne. Były też zgłoszenia dotyczące nieprawidłowości o różnym charakterze, ale większość z nich się nie potwierdziła. W wielu przypadkach za to stwierdziliśmy zaniedbania formalnie, niekompletne dokumenty, które na bieżąco po naszych interwencjach były uzupełniane.
Dodatkowo w ramach własnych działań pracownicy kuratorium skontrolowali około 40 procent kolonii i obozów, odbywających się na terenie województwa śląskiego. Rażących uchybień nie stwierdzili.

Aktualności z Częstochowy i regionu.
Sport, wydarzenia, kultura i rozrywka, komunikacja, kościół, zdrowie, konkursy.

Patronaty

© 2025 Copyright wczestochowie.pl