Miasto przeznaczyło w tym roku 10 tys. zł na usuwanie azbestu. Dofinansowanie obejmuje demontaż, transport oraz utylizację odpadów zawierających azbest i wynosi maksymalnie tysiąc złotych.
O wsparcie w wysokości 2 tys. zł mogą starać się natomiast właściciele budynków mieszkalnych, którzy zdecydują się na zakup i montaż kolektorów słonecznych. Z dofinansowania można skorzystać tylko raz w ciągu 5 lat. Na to zadanie miasto przeznaczyło w tym roku 50 tys. zł.
Tymczasem dodatek do modernizacji systemu grzewczego dotyczy właścicieli budynków mieszkalnych lub użytkujących lokal w oparciu o tytuł prawny (umowa najmu, dzierżawy). Modernizacja polega na zdemontowaniu i zlikwidowaniu źródła ciepła (kotła) opalanego węglem, miałem, koksem i zastąpieniu go nowym, bardziej ekologicznym. Dofinansowanie wynosi do tysiąca złotych. Miasto przeznaczyło na ten cel 80 tys. zł.
Wnioski można pobierać bezpośrednio ze strony internetowej w zakładce miasto/środowisko/programy dotacji – http://www.czestochowa.pl/miasto_1/srodowisko/programy_dotacji (zawarte są w poszczególnych w regulaminach) lub w budynku Urzędu Miasta Częstochowy przy ul. Śląskiej 11/13 w informacji ogólnej (parter) oraz w sekretariacie Wydziału Ochrony Środowiska Rolnictwa i Leśnictwa pok 216 IIp. Kompletne wnioski należy składać w kancelarii Urzędu Miasta – pok. nr 3.