Przemysłówka, która modernizuje Aleje, rozpoczyna kolejny etap prac. Niestety, będzie on się wiązał z bardzo poważnymi utrudnieniami dla mieszkańców Częstochowy.
W poniedziałek rano zupełnie zamknięte dla ruchu zostanie skrzyżowanie Alej z al. Wolności i al. Kościuszki, na którym wykonywana będzie nowa nawierzchnia. Prace potrwają kilka tygodni.
– Samo dojrzewanie nawierzchni to dwa tygodnie – mówi Mariusz Sikora, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w Częstochowie.
W związku z zamknięciem przejazdu przez ruchliwe skrzyżowanie przy popularnych kwadratach, wiele linii autobusowych, których trasy prowadzą tamtędy, zostanie podzielonych na dwie części A i B. Pierwsza dojeżdżała będzie do dworca PKP od strony ul. Piłsudskiego, następnie pasażerowie będą musieli przejść przez dworzec, by przy ul. Orzechowskiego wsiąść w autobus linii B, bykontynuować swą podróż. Znamy to rozwiązanie sprzed roku, gdy zamknięta dla ruchu była al. Wolności. Szczegóły dotyczące komunikacji publicznej podajemy poniżej. To jednak dopiero część zmian.
Jak informuje wykonawca prac:
– w al. Wolności od ul. Waszyngtona do Al. Najświętszej Maryi Panny będzie obowiązywał zakaz ruchu z wyjątkiem dojazdu do przyległych posesji (w tym również do ulicy prowadzącej do parkingu przy DH „Merkury”);
– na południowej jezdni II Al. Najświętszej Maryi Panny na odcinku od pl. Biegańskiego do al. Wolności oraz od al. Wolności do ul. Wilsona obowiązywał będzie zakaz ruchu z wyjątkiem dojazdu do posesji, tablice informujące o zamknięciu II Al. NMP będą ustawione już na pl. Daszyńskiego oraz na ul. Śląskiej przy pl. Biegańskiego;
– ruch zorganizowanych grup pieszych w Al. Najświętszej Maryi Panny na odcinku od mostu nad linią kolejową do skrzyżowania z al. Kościuszki będzie odbywał się po przebudowanej jezdni północnej, natomiast od al. Kościuszki do pl. Biegańskiego – połową pasażu środkowego;
– w dalszym ciągu pozostaje zamknięta dla ruchu północna jezdnia Alei Najświętszej Maryi Panny od pl. Biegańskiego do ul. Wilsona.
Obowiązywały będą objazdy ulicami:
– jadąc od strony południowej: Sobieskiego, Śląską, Kilińskiego i al. Jana Pawła II,
– jadąc od strony północnej: al. Jana Pawła II, Dąbrowskiego, Nowowiejskiego i Sobieskiego.
*** Prosimy zwracać uwagę na obowiązujące oznakowanie i omijać Al. Najświętszej
Maryi Panny, al. Wolności oraz al. Kościuszki. O to apelują drogowcy.
Taka o organizacja ruchu obowiązywać ma przez ok. 5 tygodni.
Wracając natomiast do autobusów, pasażerowie powinni zapamiętać następujące zmiany:
Linie nr 17 i 30 na trasach objazdowych będą kursować ulicami Warszawską, al. Jana Pawła II, Dąbrowskiego, Nowowiejskiego, Sobieskiego do Wolności oraz w przeciwnym kierunku Śląską i Kilińskiego, aleją Jana Pawła II do Warszawskiej.
Linie nr 11, 12, 14, 23 i 31 zostają podzielone na trasy A i B.
Linie oznaczone literą A po przejeździe z placu Daszyńskiego ulicami Ogrodową, Krakowską, Mielczarskiego i Piotrkowską będą kończyć bieg przy ulicy Piłsudskiego.
Linie oznaczone literą B będą zaczynać bieg z przystanku Dworzec Główny PKP przy ulicy Orzechowskiego i dalej będą kursować w zależności od linii swoimi normalnymi trasami przez al. Wolności lub ul. Sobieskiego.
Rozkłady jazdy linii podzielonych na odcinki A i B uwzględniają czas na przesiadkę i przejście pasażerów przez dworzec kolejowy (w zależności od pory dnia od 6 do 11 minut).
UWAGA!
Jak zapewnia miasto, podróż realizowana z przejściem pieszym przez dworzec kolejowy między przystankami PIŁSUDSKIEGO (przy ul. Piłsudskiego) i DWORZEC GŁÓWNY PKP (przy
ul. Orzechowskiego) będzie możliwa przy wykorzystaniu jednego biletu – przy przesiadce bilety skasowane w jednej z linii A lub B zachowują ważność na linii drugiej wyłącznie na sąsiadujących (skomunikowanych) kursach tej samej linii.
Linia nr 21 zostaje skrócona do Dworca Głównego PKP – z ulicy Sobieskiego będzie kursować przez ulicę Orzechowskiego i kończyć bieg na przystanku DWORZEC GŁÓWNY PKP. UWAGA ! Wybrane kursy linii nr 21 do Stadionu Miejskiego nie będą realizowane.