MPK przygotowuje się na przyjęcie drugiego z siedmiu zamówionych tramwajów Twist. Pojazd ma dotrzeć do Częstochowy jutro lub pojutrze. Nie zacznie jednak wozić pasażerów, jak robi to obecnie pierwszy twist. Będzie służył do szkolenia motorniczych. Nauka obsługi nowego pojazdu będzie się odbywała nocami, w związku z czym zamiast nocnych tramwajów znowu będą kursowały autobusy.
Jak zapowiada spółka, wraz z nadejściem nowego roku szkolnego, czyli od 1 września, pięć twistów zacznie kursować na nowej linii.
– Zgodnie z wnioskiem, który uzyskał unijną dotację, muszą one obsługiwać nową linię, czyli będą kursowały między pętlą przy stadionie Rakowa a pętlą na Północy – mówi Michał Porada, wiceprezes MPK.
Zanim jednak to nastąpi, przez cały lipiec w Częstochowie w ogóle nie będą kursowały tramwaje. W tym czasie MPK musi zmodernizować swoją zajezdnię. Część rozjazdów pamięta lata 50. ubiegłego wieku. Są one w tak kiepskim stanie, że twist kilka dni temu się na nich wykoleił – na szczęście skończyło się tylko na drobnym zadrapaniu pojazdu.
– Nie mogliśmy zmodernizować zajezdni wcześniej, musimy zrobić to w miesiącach letnich, Zdecydowaliśmy się na lipiec, kiedy ilość pasażerów jest mniejsza – tłumaczy prezes Porada.
W związku z pracami w zajezdni przez cały lipiec kursować będzie zastępcza komunikacja autobusowa.
Zgodnie z harmonogramem, do końca listopada na nowej trasie kursować ma siedem nowych tramwajów, czyli – wszystkie zamówione w bydgoskiej fabryce PESA.