Popularne wydawnictwo „CoGdzieKiedy” zostało przez szukający oszczędności magistrat zamknięte. W jego miejsce urząd uruchamia nowy bezpłatny magazyn „Jasne, że Częstochowa”, który ma łączyć w sobie cechy CGK, czasopisma kulturalnego „Aleje3”, które niedawno zniknęło z rynku, oraz… informatora miejskiego, który gmina zgodnie z prawem musi wydawać. Miesięcznik w nakładzie 10 tysięcy egzemplarzy trafił właśnie do dystrybucji.
– Nowe pismo adresowane jest głównie do mieszkańców oraz turystów odwiedzających Częstochowę – informuje biuro prasowe częstochowskiego magistratu. – Wydawca stawia mocny akcent na tematykę lokalną. Na łamach znajdują się artykuły poświęcone sprawom miejskim, osobom pochodzącym z Częstochowy i odnoszącym sukcesy, a także artystom tworzącym lokalne środowisko. Całość przyprawiono szczyptą sportu. Główną osią pozostają zapowiedzi imprez i działy zamieszczane dotychczas w informatorze CGK. Żywotność miesięcznika będzie podtrzymywana przez poręczne kalendarium eventów kulturalnych i propozycji ośrodków kultury. Poza tym jego dostępność zwiększa elektroniczny odpowiednik, zamieszczony na portalu cgk.czestochowa.pl, który odwiedza średnio 40 tys. osób miesięcznie i 1300 dziennie.
– CGK, nasze koło napędowe, po staremu wkręcać będzie Was w miasto. Trzymając rękę na miejskim pulsie, dbając byście byli na bieżąco, nie tylko zwiększamy dostępność, ale i poprawiamy dystrybucję. Znajdziecie nas w zupełnie nowych miejscach – pisze we wstępniaku redaktor naczelna Magdalena Woch, kierownik referatu promocji Wydziału Kultury, Promocji i Sportu UM.
– Otwieramy się na nowych czytelników, którzy patrzą na miasto z szerszej perspektywy. Jesteśmy poszukującym pismem, dlatego nie boimy się odświeżenia formuły. Łącząc trzy wydawnictwa w jedno, chcemy przekonać wszystkich swoim pisaniem i pomysłami – komentuje Tomasz Jamroziński, sekretarz redakcji.
W numerze m.in.: rozmowa z szefem agencji modelek Maciejem Lisowskim i nowym dyrektorem artystycznym filharmonii Adamem Klockiem, materiał o survivalu, prezentacja kawiarni Duquesa oraz teksty o dobrze zapowiadających się młodych artystach – producencie muzycznym PCTV i poecie Mateuszu Trzmielu. Okładkę zdobi twarz odkrytej w Częstochowie top modelki Karoliny Wąż, której kariera w światowym modelingu nabrała błyskawicznego tempa.
77