Strona główna Archiwum 2011 - 2013 Właściciele klubów o „Mieście studentów”
Podczas biznesowego spotkania w Urzędzie Miasta w Częstochowie skonfrontowało się wczoraj (5 września) kilkunastu właścicieli częstochowskich klubów i lokali. Spotkanie służyło wypracowaniu strategii działania w ramach akcji „Miasto studentów. Jasne, że Częstochowa”.

Pomysłodawcą projektu jest Artur Bratek, menadżer klubu Carpe Diem. Kilka miesięcy temu wpadł on na pomysł przywitania żaków w nowym roku akademickim. Od 8 października miasto ma tętnić życiem, specjalnie dla studentów. Imprezy, eventy, koncerty oraz zniżki na wejściówki i w barze to podstawowe założenia akcji. W realizacji tych planów pomóc mają miejscowe kluby oraz Urząd Miasta.
Szczegóły projektu miały zostać ustalone podczas spotkania w UM. W jego czasie nie padły jednak żadne konkretne pomysły. Właściciele klubów poznali jedynie strategię promocyjną oraz zastanawiali się nad pogodzeniem grafików imprez kilkunastu lokali.
Aleksander Wierny, zastępca naczelnika Wydziału Kultury UM, przybliżył zainteresowanym plan rozreklamowania pomysłu.
– Wydrukujemy tysiąc ulotek tygodniowo oraz czterysta  plakatów, które zostaną rozwieszone na słupach miejskich, w lokalach uczestniczących w akcji oraz na uczelniach – tłumaczył. – Główną platformą informacyjną będzie informator „Co, gdzie, kiedy w Częstochowie”. Ponadto zapewniamy sto spotów reklamowych w jednej z częstochowskich stacji radiowych.
Na konferencji padały luźne propozycje ogólnej wizji akcji.
– Każdy plan musi mieć swój początek, środek i koniec, w związku z czym dobrze byłoby zacząć hucznie i z pompą! – mówił Piotr Olszewski, właściciel klubu Mr Boston. – Proponuję pierwszą odsłonę nazwać „Puste akademiki”. Nie naciskajmy na to, żeby nasze bary zapełniły się studentami, tylko żeby wyludniły się akademiki i mieszkania studenckie.
Pozostali uczestnicy spotkania poparli tę koncepcję. Pojawiły się też propozycje oklejenia reklamami autobusów i tramwajów oraz położenia nacisku na zniżki w barach.
– Studenci nie mają wiele pieniędzy, więc nie ograniczajmy się do organizacji samych imprez, lecz zachęćmy ich dobrym jedzeniem w przystępnych cenach – mówił jeden z uczestników spotkania.
Osoby zaangażowane w projekt zwróciły również uwagę na to, że wielu studentów w każdy weekend wraca do swoich miast.
– Akcję utrudnia to, że część młodych ludzi opuszcza Częstochowę w piątki i wraca w niedziele wieczorem – dodał inny właściciel klubu. – To znak dla nas, że oni albo nie mają po co tutaj zostawać, albo nie wiedzą, że warto spędzić weekend w naszym mieście.
W spotkaniu uczestniczyli również przedstawiciele braci studenckiej: Marcin Szymczyk z organizacji AIESEC oraz Magdalena Mugowska, ambasadorka portalu Student.pl. Zaoferowali oni swoją pomoc w rozreklamowaniu projektu oraz przedstawili studencki punkt widzenia organizowanej akcji.
 – Mamy zgodę rektorów na bezpośrednie informowanie o przewidzianych imprezach – chodząc od wydziału do wydziału – zaoferował Marcin Szymczyk.
– Moim zdaniem przygotowane atrakcje muszą być nietypowe i tym samym zachęcające studentów do wyjścia z akademików – dodała Magdalena Mugowska. – Mnie np. zainteresowałyby koncerty wielkich gwiazd, które jeszcze tutaj nie gościły.
Grupowe ustalenia stanęły na zobowiązaniu właścicieli klubów do rozpisania szczegółowych programów poszczególnych miejsc i stworzenia wspólnej mapy imprez. Gotowe grafiki mają powstać do połowy września. Na łamach Gazety Internetowej wCzestochowie.pl będziemy informować o imprezowych planach w ramach akcji „Miasto studentów. Jasne, że Częstochowa”. W ubiegłym tygodniu na łamach gazety opublikowaliśmy także wywiad z Arturem Bratkiem.

Patronat nad projektem sprawuje Gazeta Internetowa wCzestochowie.pl.

Aktualności z Częstochowy i regionu.
Sport, wydarzenia, kultura i rozrywka, komunikacja, kościół, zdrowie, konkursy.

Patronaty

© 2025 Copyright wczestochowie.pl