Pod jednym adresem, tj. www.sekap.pl swoje usługi świadczy ponad 200 urzędów z terenu województwa śląskiego. Również gmina Olsztyn uruchomiła ponad 100 usług dotyczących m. in. działalności gospodarczej, geodezji, gospodarki komunalnej, funkcjonowania dróg, ochrony środowiska, podatków oraz udostępniania informacji publicznej, których ilość sukcesywnie będzie zwiększana.
Platforma SEKAP w przyjazny sposób umożliwia korespondencję z urzędem i załatwienie sprawy, często bez wychodzenia z domu.
Korzystanie z usług urzędu w postaci elektronicznej trzeba rozpocząć od założenia skrzynki kontaktowej poprzez rejestrację na platformie SEKAP w dziale „Logowanie”. Aktualny katalog dostępnych usług znajduje się w zakładce „Urzędy”, „Gminy”, „Olsztyn”.
Aby złożyć elektroniczny wniosek na platformie SEKAP, należy go podpisać. W związku z tym trzeba być posiadaczem kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub jego bezpłatnej alternatywy jaką jest tzw. profil zaufany.
W razie jakichkolwiek problemów, zainteresowanym osobom, Biuro Obsługi Interesanta Urzędu Gminy Olsztyn oferuje pomoc w zakresie uzyskania profilu zaufanego.
Więcej na temat SEKAP znajdziecie tutaj.