Konrad Pakosz, prezes Tytana AZS, poinformował, że sześć ostatnich spotkań w Challenge Cup kosztowało częstochowski klub blisko 500 tys. zł. Tymczasem dzięki udziałom akademików w europejskich pucharach wartość marketingowa i promocyjna miasta wyniosła około 2 mln zł.
– Bez odważnych decyzji, jakie wy państwo jesteście w stanie podjąć, częstochowski sport będzie miał się coraz gorzej. Bez gruntownym zmian nie nie będzie zawodowego sportu
w Częstochowie – apelował do częstochowskich radnych Konrad Pakosz.
Prezydent Krzysztof Matyjaszczyk zadeklarował, że kwota, którą Tytan AZS dostanie na promocję miasta poprzez sport, zostanie zwiększona do 460 tys. zł.
Zgodnie z zaleceniami Regionalnej Izby Obrachunkowej konieczne będzie rozpisanie przetargu na promocję miasta poprzez sport.
– Albo będą to dwa przetargi na promocję miasta poprzez ekstraligowy zespół siatkarski i ekstraligowy zespół żużlowy, albo jeden przetarg podzielony na dwa zadania – wyjaśnia Włodzimierz Tutaj, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Częstochowy.