Strona główna Archiwum 2011 - 2013 Tysiące poszkodowanych przez upadłe biuro podróży
Wśród klientów upadłego biura podróży Sky Club mogą być częstochowianie – sprzedawało swoje wycieczki także przez Internet. Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego uruchomił infolinię dla poszkodowanych, informacje udzielane są pod numerem 22 59 79 544.

Z informacji przekazanych przez biuro podróży Sky Club, które złożyło wniosek o upadłość, na zorganizowanych przez nie imprezach poza granicami Polski przebywa obecnie ponad 4769 osób. Spółka zawiesiła działalność, wstrzymała sprzedaż imprez turystycznych oraz anulowała te, które miały rozpocząć się od dziś, czyli 4 lipca br. Nie wiadomo, ile osób jest ogółem poszkodowanych przez biuro, które znalazło się w tarapatach finansowych – takie informacje dopiero są zbierane. Wśród nich mogą być częstochowianie i mieszkańcy naszego regionu, touroperator sprzedawał bowiem swoje wycieczki także przez Internet.

Ponieważ biuro podróży zarejestrowane jest na terenie Mazowsza, pomocy turystom udziela Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego.

– Informacja o składaniu wniosku o upadłości przez Sky Club sp. z o.o. została do pracowników urzędu przekazana wczoraj (3 lipca – dop. red.) telefonicznie – czytamy w jego komunikacie. – Mimo braku oficjalnych dokumentów, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego we współpracy z Ministerstwem Spraw Zagranicznych i służbami dyplomatycznymi rozpoczął starania o ustalenie miejsc pobytu turystów biura i zapewnienie im powrotu do kraju. Od wczoraj służby konsularne nawiązują kontakt z turystami i monitorują hotele w swoim zasięgu. Na stronie MSZ turyści mogą znaleźć telefony komórkowe do konsulów z kraju, w którym przebywają.

– Powołałem specjalny zespół, który monitoruje sytuację i udziela wszelkich informacji związanych z upadłością biura. Skierowaliśmy do ubezpieczyciela biura podróży wniosek o zaliczkę na przygotowanie powrotów przebywających poza granicami kraju turystów. Sytuacja nie jest łatwa. Dopiero o godz. 10.30 otrzymaliśmy oświadczenie o niewypłacalności, co pozwala na uruchomienie gwarancji ubezpieczeniowej. Jednak równolegle, już od wczorajszego wieczoru służby konsularne monitorują hotele i szukają turystów Sky Clubu – powiedział marszałek Adam Struzik.

Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego rozpoczął organizację powrotu turystów do kraju. Uruchomiona została także specjalna infolinia dla poszkodowanych klientówSky Club – jej telefon to 22 59 79 544.

– Służby konsularne na bieżąco informują nas, jaka jest sytuacja przebywających poza granicami klientów Sky Club. W najbliższych godzinach okaże się, z których krajów w pierwszej kolejności będziemy musieli ewakuować turystów. Docierają do nas już pojedyncze sygnały z Ibizy, Maroka i Egiptu, dotyczące problemów z zakwaterowaniem i możliwością kontynuowania pobytu. W najbliższych godzinach ustalimy harmonogram powrotów do kraju – dodała Dyrektor Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki, Izabela Stelmańska.

Według uzyskanych dotychczas informacji, klienci biura Sky Club sp. z o.o. znajdują się w Turcji (ponad 660 osób), Grecji (ponad 1200 osób), Hiszpanii (ponad 800 osób), Maroku (ponad 160 osób), Tunezji (ponad 160 osób), Egipcie (ponad 900 osób), Portugalii (ponad 200 osób), na Cyprze (50 osób), w Bułgarii (ok. 140 osób – Varna i Burgas) oraz na Kubie (15 osób).

Dziś do kraju powróci pierwszych 800 turystów. Są to planowe powroty turystów, którzy właśnie kończą swój pobyt. Koszty powrotu zostaną pokryte z gwarancji ubezpieczeniowej.

– Zarówno powroty turystów do kraju, jak i roszczenia osób, które wykupiły wycieczki, a z nich nie skorzystały, mają być pokryte z gwarancji ubezpieczeniowej, jaką musi posiadać biuro podróży, a opiewa ona na 25 mln zł – informuje  Urzędu Marszałkowski Województwa Mazowieckiego.

Aktualności z Częstochowy i regionu.
Sport, wydarzenia, kultura i rozrywka, komunikacja, kościół, zdrowie, konkursy.

Patronaty

© 2025 Copyright wczestochowie.pl