W bydgoskiej Pesie, gdzie nasze MPK zamówiło siedem tramwajów przegubowych, trwa właśnie montaż pierwszego z pojazdów.
– Ma do nas trafić na jazdy testowe 30 marca na lawecie – zapowiada Roman Bolczyk, prezes MPK.
Zgodnie z kontraktem pozostałych sześć zamówionych przez częstochowskie MPK pojazdów szynowych trafi do Częstochowy w odstępach miesięcznych do października.
– Będą kursowały nie tylko na nowej linii. Uznaliśmy, że z tak nowoczesnych pojazdów powinni móc korzystać wszyscy pasażerowie – mówi prezes Bolczyk.
Nasze tramwaje noszą nazwę Twist i różnią się od najpopularniejszych produkowanych przez Pesę Swingów, których blisko dwieście zamówiła Warszawa. Twist na życzenie MPK został wyposażony w cztery, a nie trzy wózki jezdne, dzięki temu ma 16 zamiast 12 kół, co ma z kolei zapewnić mniejszy nacisk i mniejsze zużycie torowiska. Długość częstochowskich tramwajów, które będą pomalowane w biało-szaro-czerwone barwy, wynosi 32 metry. Każdy z pojazdów jest wyposażony w pięć podwójnych i dwoje pojedynczych drzwi. Koszt zakupu to blisko 50 mln zł, jednak ponad 42 mln zł z tej sumy stanowią środki unijne, wkład MPK to 7,5 mln zł.