– Czy ktoś zwrócił uwagę na ciasnotę ronda, przez które – oprócz tysięcy pracowników okolicznych firm w samochodach osobowych – będą przejeżdżać ciężkie zestawy o wadze od 24 do ok. 80 t i długości do 40 mb? – pyta czytelnik w e-mailu, nadesłanym do redakcji wCzestochowie.pl. – Wygląd ronda, ułożenie krawężników w jezdniach dojazdowych do ronda oraz mała szerokość tych jezdni świadczą o braku wyobraźni projektantów i inwestora, mimo iż miejsca tam był dostatek, a koszt dodatkowy stosunkowo niewielki w porównaniu do kosztów ewentualnych problemów
wywozowych – uważa autor listu, który podpisał się jako jeden z przyszłych użytkowników ronda.
Z takim twierdzeniem w odniesieniu do zbudowanego niedawno ronda nie zgadza się Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie.
– Rondo jest zbudowane zgodnie z normatywami – twierdzi Mariusz Sikora, dyrektor MZDiT. – Samochody ciężarowe spokojnie się tam zmieszczą. Będzie im tam nawet łatwiej przejechać niż osobowym. Dodatkowo pojazdy ponadnormatywne mają do dyspozycji pierścień wokół wyspy, który ułatwia przejazd.
64