– Centralna Komisja Egzaminacyjna, zapewne po sugestiach od dyretorów szkół, zdecydowała o przygotowaniu arkuszy ćwiczeniowych i kluczy punktowania odpowiedzi do zadań zamkniętych oraz kryteriów i schematów oceniania zadań otwartych z matematyki – mówi Jadwiga Brzdąk, zastępca dyrektora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Jaworznie. – Dotychczas specjalne arkusze na ćwiczenia przed maturą nie były przygotowywane m.in. z tego powodu, że przez kilka lat obowiązywania matury w obecnej formie sporo arkuszy już powstało. Widocznie jednak z matematyki, która obowiązkowo zadawana będzie po raz trzeci, jest ich w ocenie dyrektorów za mało.
Dyrektorzy przygotowane arkusze egzaminacyjne mogą wykorzystać zgodnie z własnym uznaniem, do ćwiczeń z uczniami albo w formie egzaminu. W częstochowskich szkołach decydują się raczej na formułę maturalną.
Dyrektorzy podkreślają, że uczniowie wolą takie rozwiązanie, bo dla nich to minisprawdzian przed próbną maturą.
– Przygotujemy próbną maturę z matematyki – mówi Agnieszka Wieczorek, zastępca dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych w Częstochowie. – Każda okazja do kolejnych ćwiczeń jest ważna, każdy sprawdzian to kolejna nauka.
W ubiegłym roku matematyka należała do tych przedmiotów, które na maturze wypadły najsłabiej.