Strona główna Archiwum 2011 - 2013 Pozory mylą, dowód nie
Niemal pół tysiąca polskich gmin wspiera kampanię przeciwko sprzedaży alkoholu osobom nieletnim. 450 gmin z całej Polski włączyło się do kampanii społecznej „Pozory mylą, dowód nie”. Częstochowa w ten projekt włączyła się po raz drugi.

Jest to kolejna edycja ogólnopolskiego programu edukacyjnego, którego organizatorem jest Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce Browary Polskie oraz Komenda Główna Policji.

Niemal pół tysiąca polskich gmin wspiera kampanię przeciwko sprzedaży alkoholu osobom nieletnim. 450 gmin z całej Polski włączyło się do kampanii społecznej „Pozory mylą, dowód nie”. Jest to kolejna edycja ogólnopolskiego programu edukacyjnego, którego organizatorem jest Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce Browary Polskie oraz Komenda Główna Policji. Akcja edukacyjna obejmie 29 tysięcy sklepów. Zaangażowanych jest w nią około 300 tysięcy rodziców, którzy otrzymają broszury informacyjne o tym, jakie skutki może mieć zbyt wczesna inicjacja alkoholowa nieletnich oraz mówiące, jak należy rozmawiać z dziećmi, by kształtować w nich odpowiedzialną postawę względem alkoholu. Wiele gmin, które zaangażowały się w program realizuje również dodatkowe działania edukacyjne, jak szkolenia dla sprzedawców i specjalne imprezy sportowe i kulturalne organizowane dla młodzieży i dorosłych, których integralnym elementem jest tematyka profilaktyki alkoholowej. Samorządy najbardziej zaangażowane w realizację założeń kampanii „Pozory mylą, dowód nie” mają szansę otrzymać w grudniu tytuł „Odpowiedzialnej Gminy 2012”.

– Wspólnymi siłami i przy wsparciu partnerów samorządowych i rządowych mamy realne szanse, aby ograniczyć dostęp do alkoholu małoletnim – mówi Danuta Gut, dyrektor Biura Zarządu ZPPP Browary Polskie. Zasadniczym celem prowadzonych działań edukacyjnych jest zmniejszenie dostępności alkoholu dla osób niepełnoletnich. Kampania opiera się na aktywizacji środowisk lokalnych: gmin, powiatów i organizacji działających w danym regionie, które angażują się w edukację skierowaną zarówno do sprzedawców alkoholu, jak i rodziców.

W naszym mieście akcja edukacyjna objęła ok. 450 sklepów i blisko 300 rodziców, dla których przygotowano broszury informacyjne. Można w nich było przeczytać między innymi o skutkach zbyt wczesnej inicjacji alkoholowej oraz o sposobach rozmowy z dziećmi na temat alkoholu. W ramach tegorocznej akcji przeprowadzono także szkolenia sprzedawców alkoholu czy prelekcje w szkołach. Częstochowscy policjanci odwiedzali punkty sprzedaży alkoholu, informowali o akcji a w razie potrzeby przeprowadzali rozmowy profilaktyczno- ostrzegawcze.

Aktualności z Częstochowy i regionu.
Sport, wydarzenia, kultura i rozrywka, komunikacja, kościół, zdrowie, konkursy.

Patronaty

© 2025 Copyright wczestochowie.pl