Ulotki informacyjne z programem na cały miesiąc przygotowano tak, aby łatwo mieściły się w kieszeni. Graficznie spójne z nimi są pozostałe materiały: broszury w formacie A4 oraz afisze. Autorem pomysłu jest młody grafik i projektant Jan Sętowski, student Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach i absolwent Liceum Plastycznego im. Jacka Malczewskiego w Częstochowie.
– Zaczęło się nietypowo. Jan przyszedł kiedyś do nas z pytaniem, czy może uzyskać materiały, konieczne do opracowania nowej formy wizualnej druków promocyjnych instytucji kultury. Takie zadanie dostał na uczelni – opowiada Joanna Matyja, odpowiedzialna w MGS za promocję. – Oczywiście wsparliśmy studenta wszystkimi potrzebnymi mu danymi. Potem projekt tak nam się spodobał, że postanowiliśmy wdrożyć go w życie. Trudno byłoby z tego przygotować wystawę prac w tradycyjnej formie, ale w rękach mieszkańców Częstochowy projekt sprawdza się świetnie.
Wszystkie nowe druki promocyjne MGS i OKF są spójne graficznie i stanowią ciekawy wizualnie, a zarazem funkcjonalny komplet. – Ich przygotowanie jest nieco bardziej kosztowne niż materiały ksero, którymi posługiwaliśmy się dotychczas – dodaje Matyja. – Ale wierzymy, że to się opłaca. Druki są atrakcyjne, co widać po zainteresowaniu nimi. Widzowie OKF i zwiedzający galerię chętniej po nie sięgają, a to z kolei bardzo pozytywnie wpływa na nasz wizerunek.
Programy, zaprojektowane przez Jana Sętowskiego, są dostępne od września w kinie i w galerii oraz w wielu innych punktach informacyjnych miasta.