MPK od dwóch tygodni intensywnie testuje pierwszy z siedmiu nowoczesnych tramwajów, budowanych dla Częstochowy w Bydgoszczy.
– Wszystko jest w jak najlepszym porządku – mówi Michał Porada, wiceprezes MPK. – Twist bardzo ładnie zachowuje się na torowisku, doskonale wpisuje się nam w łuki, nie ma żadnych problemów jeśli chodzi o przyspieszenia, nie odnotowano żadnych spadków napięcia, doskonale wypadły również testy hamowania.
Jeszcze przed testami wiadomo było, że w związku z rozpoczęciem użytkowania nowoczesnych tramwajów trzeba będzie przebudować perony przystankowe, tak aby nie kolidowały z Twistami.
Próby wykazały, że zmienić trzeba 20 peronów na trasie. Ich przebudowa właśnie się kończy. W dwóch przypadkach przystanki będą zupełnie przeniesione. Przystanek przy Rondzie Mickiewicza na torze w kierunku Rakowa będzie przesunięty kawałek dalej w kierunku zajezdni MPK. Z kolei przystanek do wsiadania przy pętli na Fieldorfa-Nila zostanie przeniesiony na wysokość przystanku do wysiadania.
– W obu przypadkach przystanki znajdują się na łuku, co jest niebezpieczne, bo motorniczy nie widzi końca tramwaju – tłumaczy prezes Porada.
Testy Twista potrwają jeszcze kilka tygodni. Sześć pozostałych nowych tramwajów ma trafić do Częstochowy do października. MPK przygotowuje się do budowy nowej hali do ich obsługi. Inwestycja pochłonie około 6 mln zł.
– Mamy już projekt, właśnie występujemy do urzędu o pozwolenie na budowę, chcielibyśmy rozpocząć ją w lipcu – zapowiada prezes.
Więcej na temat nowych tramwajów pisaliśmy tutaj.