Petenci wypełnili ponad 450 ankiet. Dzięki temu Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej wie, jak jeszcze polepszyć pomoc i jaki jest portret statystycznego klienta.
Z przeprowadzonej ankiety wynika, że podopieczni głównie korzystają z pomocy finansowej ośrodka (75 proc.) Najwięcej osób, bo 37 proc., otrzymuje pomoc z MOPS-u już od ponad pięciu lat. Najliczniej korzystają z niej mieszkańcy ze średnim wykształceniem (40 proc.). Aż 32 proc. to ludzie w wieku 36-45 lat.
83 procent ankietowanych oceniło wysoko jakość świadczonych usług przez ośrodek. 86 proc. ufa pracowników tej instytucji.
– To nas cieszy, ale nie nie uprawnia do tego, żeby osiąść na laurach. Dzięki temu wiemy, gdzie lepiej pomoc ukierunkować, żeby była świadczona na jeszcze wyższym poziomie – podkreśla Maciej Hasik, rzecznik prasowy częstochowskiego MOPS-u. – Mniej dobrze wypadły informacje o oznakowaniu pomieszczeń, czy o warunkach lokalowych. Chodziło o brak miejsc dla dzieci, które często przychodzą z klientami do MOPS-u. Jest już taki kącik. Kolejny będzie w naszym lokalu przy ul. Nowowiejskiego, gdzie również przymierzamy się do założenia klimatyzacji.
Badanie satysfakcji klienta jest jednym z etapów kierunków rozwoju i wzrostu innowacyjności w MOPS-ie.
– Na podstawie tych ankiet zespół będzie dokonywał zmian w obszarach, które zostały ocenione negatywnie. Przede wszystkim chodzi nam o jakość świadczonych usług. Będą także badani nasi pracownicy pod kątem wykształcenia, potrzeb i kierunków, w jakich chcieliby rozwijać swoje umiejętności – mówi Barbara Mizera, dyrektor MOPS-u w Częstochowie. – Kontynuujemy współpracę z mieszkańcami w ramach Centrum Aktywności Lokalnej. Dzięki temu wspólnymi siłami wybudowaliśmy na Rakowie boisko do siatkówki plażowej. Teraz przenieśliśmy się na Zawodzie.
Częstochowski MOPS zatrudnia 488 pracowników, którzy obsługują w sumie ponad 5 tys. klientów.