Jak informuje Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, 1477 osób z województwa śląskiego przebywa na imprezach zorganizowanych przez Sky Club, biuro, które właśnie upadło. Wśród nich są częstochowianie. Mieszkańcy naszego miasta są też wśród osób, które wykupiły wycieczki w Sky Club – były one oferowane na zasadach agencyjnych przez wiele częstochowskich biur podróży.
– Zapłaciliśmy za wczasy w Hiszpanii dla dwóch osób blisko 6 tysięcy złotych – mówi Przemysław Bedła z Częstochowy. – Mieliśmy wylecieć 7 lipca. W środę odebraliśmy telefon z biura podróży, w którym wykupiliśmy wyjazd, że wszystkie imprezy organizowane przez Sky Club są odwołane. Już pal sześć te pieniądze, ale mieliśmy jechać na wymarzone wczasy, a będziemy siedzieć w domu. Nie mamy już pieniędzy na wykupienie kolejnego wyjazdu. Złożyliśmy wniosek o zwrot pieniędzy z ubezpieczenia, ale nie wiemy, co to da.
Jak informuje biuro prasowe Urządu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, gdzie zarejestrowane było Sky Club, do kraju zostało już sprowadzonych 2 tys. jego klientów. Złożone zostało też zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez Sky Club.
– W ciągu ostatniej doby od upadku biura podróży Sky Club udało nam się zorganizować powrót do kraju dla blisko 2 tys. osób. Nasi pracownicy są w stałym kontakcie z konsulami, którzy informują nas o sytuacji turystów przebywających poza granicami. Do końca tygodnia chcemy sprowadzić do Polski te osoby, które z różnych przyczyn nie mogą kontynuować wypoczynku. Pozostali turyści, którzy mają opłacone hotele i pobyt, powrócą do kraju według planu. Oczywiście na bieżąco będziemy monitorować ich sytuację – pokreślił marszałek Adam Struzik. – Składam także do Prokuratury Rejonowej Warszawa-Śródmieście zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez przedstawicieli spółki prawa handlowego Sky Club, polegającego na doprowadzeniu do niekorzystnego rozporządzenia mieniem klientów spółki.
Wnioski o zwrot pieniędzy z odszkodowania osoby poszkodowane mogą składać za pośrednictwem Mazowieckiego Urzędu Marszałkowskiego. W pierwszej kolejności środki z ubezpieczenia mają być wykorzystane na opłacenie powrotu klientów Sky Club, przebywających za granicą. Roszczenia pozostałych osób będą zaspokajane później. Praktyka z minionych lat wykazuje, że procedura odzyskiwania pieniędzy jest długotrwała, pieniędzy z odszkodowania zazwyczaj nie wystarcza dla wszystkich poszkodowanych.
Wciąż działa specjalna infolinia dla poszkodowanych klientów – 22 59 79 544 oraz e-mail: skyclub@mazovia.pl.
O upadku Sky Club czytaj także tutaj.