– Kandydaci powinni wykazać się znajomością ustaw przepisów prawnych m.in. w zakresie ustaw o działalności leczniczej, świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz finansach publicznych – informuje Włodzimierz Tutaj, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Częstochowy.
Kandydaci muszą mieć wykształcenie wyższe, wiedzę i doświadczenie gwarantujące prawidłowe wykonywanie obowiązków oraz minimum pięcioletni staż pracy na stanowisku kierowniczym lub ukończone studia podyplomowe na kierunku zarządzanie i przynajmniej trzyletni staż pracy. Rozmowy z kandydatami zostały zaplanowane na 11 marca w Urzędzie Miasta Częstochowy.
1 stycznia 2013 roku zgodnie ze swoją wolą Dariusz Kopczyński, szef Miejskiego Szpitala Zespolonego, został zdymisjonowany. Obecnie obowiązki dyrektora pełni Wojciech Konieczny, do tej pory wiceszef Miejskiego Szpitala Zespolonego.