– Wnioski dotyczące korytarza północnego oraz rond trafiły już pod ocenę merytoryczną, rozstrzygnięcia można się spodziewać w ciągu dwóch tygodni – mówi Mariusz Sikora, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w Częstochowie.
W przypadku korytarza, miasto aplikuje o 35 mln zł na budowę dwupasmowej drogi, która połączy wybudowany w ubiegłym roku węzeł przy ul. Makuszyńskiego z dzielnicą Północ. Wprawdzie Częstochowa ma już zapewnione 18,5 mln zł na tę inwestycję od Ikei, ale gmina chciałaby pozyskać dofinansowanie unijne, a środki od szwedzkiego koncernu przeznaczyć na inne zadania drogowe.
Dwa ronda, o których mowa, miałyby powstać na skrzyżowaniu ulic Powstańców Warszawy z Leśną i Gościnną w Dźbowie oraz w miejscu skrzyżowania ulic Ludowej i Młodości w Kiedrzynie. Na oba zadania gmina chciałaby zdobyć 5,3 mln zł.
Niestety, inny częstochowski wniosek – chodzi o 1,8 mln zł – na budowę ścieżek rowerowych w al. Bohaterów Monte Cassino oraz na ul. Jagiellońskiej trafił na listę rezerwową.
Wcześniej miasto zdobyło 6 mln zł na modernizację dwóch wiaduktów na DK-1 w rejonie Ceby.
Latem ma zapaść decyzja w zakresie największego wniosku drogowego złożonego ostatnio przez Częstochowę. Chodzi o modernizację ulic Warszawskiej i Rędzińskiej. W tym przypadku MZDiT aplikuje do funduszy unijnych o 58 mln zł.
O złożonych przez Czestochowę wnioskach na inwestycje drogowe pisaliśmy również tutaj.