– Wciąż czekamy na oficjalne pismo z Urzędu Marszałkowskiego, ale już wiemy, że Ministerstwo Rozwoju Regionalnego wzięło winę na siebie – mówi Krzysztof Nowak, burmistrz Kłobucka.
Stanisław Krakowski z biura prasowego Ministerstwa Rozwoju Regionalnego wyjaśnia, że dotyczy to wyłacznie przypadków, w których polski system prawny nie był wówczas dostosowany do unijnych przepisów. – Dokładnie tak jest w naszym przypadku – zapewnia Nowak. – Zmiana przepisów, dostosowująca prawo zamówień publicznych do dyrektyw unijnych, nastąpiła dopiero po 15 miesiącach od wszczęcia postępowania przetargowego na rewitalizację rynku. Działaliśmy w świetle obowiązującego prawa.
O sprawie pisaliśmy już w kwietniu (czytaj tutaj). Urząd Marszałkowski zarzucił gminie, że naruszyła zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców robót. Rewitalizacja Rynku im. Jana Pawła II kosztowała ponad 7 mln złotych. 5,5 mln złotych pochodziło z unijnej dotacji.
62