– Zamiarem pomysłodawców jest, aby wyróżnienie „Marka – Śląskie” wzmocniło podejmowane do tej pory działania na rzecz promocji województwa śląskiego i skupiło się nie tylko na jego atutach przemysłowych i gospodarczych, ale także na zjawiskach społecznych, naukowych, kulturalnych czy sportowych – mówi Agnieszka Jacewicz, z Wydziału Rozwoju Miasta UM. – W tym roku Kapituła Konkursu, na czele z Marszałkiem Województwa Śląskiego Adamem Matusiewiczem, przyzna nagrodę w kategoriach: gospodarka, nauka, kultura, sport, turystyka i rekreacja, produkt, usługa, zdrowie, organizacje pozarządowe, dziedzictwo kulturowe regionu oraz nagrodę specjalną – Osobowość roku 2011. Udział w Konkursie jest bezpłatny.
Kandydatów do nagrody „Marka – Śląskie” mogą zgłaszać m.in.: samorządy zawodowe, gospodarcze, wyższe uczelnie, stowarzyszenia, organizacje pozarządowe pożytku publicznego, fundacje oraz redakcje prasy, radia i telewizji. Regulamin konkursu wymaga, żeby przed zgłoszeniem do konkursu uzyskać zgodę kandydata. Zainteresowani konkursem mają prawo sami zgłosić swoją kandydaturę (oprócz aplikowania do kategorii nagrody specjalnej – „Osobowość Roku”). Warunkiem ubiegania się o nagrodę jest złożenie wniosku wg wzoru opracowanego przez Kapitułę (wraz z wymaganymi załącznikami oraz prezentacji multimedialnej w programie PowerPoint – ok.10 slajdów, stanowiącą syntezę składanego wniosku) w biurze Kapituły Konkursu lub przesłanie go w terminie do 31 maja 2011 roku pocztą elektroniczną na adres: markaslaskie@riph.com.pl. Druki wniosków dostępne są w biurze Kapituły, na stronie internetowej Regionalnej Izby Przemysłowo – Handlowej w Gliwicach www.riph.com.pl oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego www.silesia-region.pl; ( http://www.silesia-region.pl/) www.slaskie.pl.