Drogowcy mieli wejść na budowę „ślimaka” między McDonaldami w ubiegłym roku. Prace mają duży poślizg z uwagi na zmiany w prawie ochrony środowiska, które dotyczą m.in. parametrów ekranów dźwiękochłonnych i dyrektywy wodnej. Zgodnie z harmonogramem roboty powinno zakończyć się w połowie listopada 2013 roku, co w tej sytuacji jest nierealne.
– Wykonawca będzie wnioskował o przedłużenie terminu wykonania prac. Zgodzić się na to musi najpierw Centrum Unijnych Projektów Transportowych w Warszawie – informuje Emilia Trzepizur. – Myślę, że argumenty są mocne i nie będzie z tym problemów. Życzyłabym sobie, aby prace zakończyły się w połowie przyszłego roku.
Roboty przy budowie węzła drogowego rozpoczną się 12 lipca. W tym czasie odebrany zostanie węzeł na DK1 przy Makuszyńskiego na Wyczerpach a ul. Pileckiego na Północy. „Korytarzem północnym” będą mogły poruszać się pojazdu ważące do 16 ton. Dzięki temu ominą plac budowy „ślimaka” między McDonaldami.
– Zmiana organizacji ruchu zacznie się od 17 lipca. O utrudnieniach będziemy informować na bieżąco za pośrednictwem naszej strony internetowej oraz mediów – zapewnia Emilia Trzepizur.
Inwestycja ma poprawić bezpieczeństwo i przejezdność przez obecne skrzyżowanie DK-1 z al. Jana Pawła II, a także umożliwić dzielnicy Zawodzie nowe połączenie z Centrum. W jej ramach firma Bilfinger przebuduje odcinek DK-1, DK-46 (fragment al. Jana Pawła II), ul. Drogowców oraz ul. Srebrną. Powstaną trzy ronda, wybudowany zostanie most drogowy nad rzeką Wartą i kładka dla pieszych nad DK-1
Jeszcze we wrześniu może rozpocząć się przebudowa ul. Warszawskiej. Jej modernizacja będzie
kosztować szacunkowo 75 mln zł, z czego ponad 48 mln zł pozyskano ze środków unijnych. Inwestycja zacznie się od przebudowy wiaduktu na DK-1, na który MZDiT ma gotowy projekt i pozwolenie na budowę. Nieoficjalnie wiadomo, że na przełomie lipca i sierpnia Częstochowa podpisze umowę o dofinansowanie na kompleksową modernizację ul. Warszawskiej.