62
– Łącznie w całej edycji uzupełniono 51 ankiet, które teraz posłużą do przygotowania specjalnego raportu. Trafi on do pełnomocnika prezydenta Częstochowy ds. estetyki, konserwatora zabytków oraz do nadzoru budowlanego – informuje Łukasz Orzychowski.
Jak przekonują Czyściochy, cel nie został jeszcze osiągnięty, więc dalej będą działać.
– Rolą stowarzyszenia będzie teraz pilnowanie, aby ta społeczna praca nie została zaprzepaszczona przez urzędników, którzy mają wszelkie narzędzia do tego, by prawnie sytuację poprawić – twierdzi Orzychowski. Celem akcji Czyściochy jest uporządkowanie chaosu reklamowego, który panuje na reprezentacyjnej arterii Częstochowy. Wiele reklam jest zniszczonych, wyblakłych, poobdzieranych w różnych formach, kolorach, rozmiarach. Zdarzają się też nieaktualne reklamy.
Za kilka dni na stronie stowarzyszenia oraz na profilu facebook ruszy sonda, w której będzie można wybierać najbardziej oszpeconą i najmniej reprezentatywną kamienicę w Alei NMP.