Przed miesiącem uczestnicy akcji pod nazwą „Czyściochy”, organizowanej przez stowarzyszenie „Lokalni” inwentaryzowali nieaktualne i zniszczone reklamy w III Alei. W sobotę wzięli pod lupę II Aleję.
– Mieliśmy tu więcej pracy, II Aleja ma bardziej usługowy charakter, w związku z tym, znajduje się tu więcej materiałów reklamowych – mówi Marcin Barczyński, jeden z pomysłodawców akcji. – Do zinwentaryzowania została nam jeszcze jedna brama, dwie osoby opiszą ją w najbliższych dniach.
Na początku stycznia, akcja zostanie przeprowadzona w I Alei. Następnie organizatorzy akcji chcą przygotować raport, który trafi na biurko konserwatora zabytków, estetyka miejskiego i nadzoru budowlanego. Wnioski stowarzyszenie przekaże także właścicielom i zarządcom kamienic z prośbą o usunięcie szpecących reklam. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.