– Jeżeli będzie możliwość, chcielibyśmy kupić do końca roku jak największą ilość takich autobusów – twierdzi Robert Madej, wicerprezes MPK w Częstochowie. – W tej chwili szykujemy się do wejścia w unijny program „Gazela” na zakup niskopodłogowych autobusów. Dotyczy on pojazdów zasilanych gazem ziemnym. Firma AMZ Kutno, która udostępniła nam autobus do testów, zaczęła produkcję takich pojazdów. Warto skorzystać, bo dofinansowanie z tego programy wynosi 100 procent.
Autobusy mają swoje zalety, ale też wady. Są droższe, niż tego typu pojazdy z silnikiem diesla. 
Koszt zakupu tradycyjnego autobusu to 750, 800 tys. zł netto, za elektryczny trzeba zapłacić 1,4 mln zł. Dużo mniej kosztuje jednak przejechany kilometr przez autobus elektryczny. – Przejazd autobusu z silnikiem diesla to koszt 2 zł za kilometr – w przypadku pojazdu elektrycznego ok. 60 groszy – informuje Madej. 
Jak twierdzi wiceprezes MPK, pasażerowie komunikacji miejskiej chwalą sobe komfort jazdy w elektrycznym autobusie. – Jest ładnie wykonany, a przede wszystkim cichy – przekonuje Madej. – Jak w każdym innym pojeździe, nie obędzie się jednak bez usterek.
Autobus ładuje się przez 8 godzin, choć dzięki lepszym narzędziom czas można skrócić do 1,5 godziny. Wystarcza to na przejechanie 240 kilometrów. Jeździ on liniami nr 12 i 26.
MPK zachęca pasażerów do przesyłania opinii na temat testowanego w Częstochowie autobusu elektrycznego na adres opinie.elektryczny@mpk.czest.pl. Zostaną zamieszczone na stronie internetowej MPK pod ikoną AUTOBUS ELEKTRYCZNY-OPINIE.