Celem kampanii jest rozwianie mitów, związanych ze zdrowiem psychicznym, oraz przeciwstawienie się stereotypowemu, negatywnemu wizerunkowi osoby cierpiącej na zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania.
Szacuje się, że ponad 450 milionów światowej ludności cierpi z powodu zaburzeń psychicznych. O wiele więcej ma problemy psychiczne. Ponad 27% dorosłych Europejczyków doświadcza przynajmniej jednego z przejawów złego stanu zdrowia psychicznego w ciągu roku. Liczba osób leczonych w Polsce z powodu zaburzeń psychicznych wynosiła w 2009 r. prawie 1,6 mln, z czego w opiece stacjonarnej leczonych było 13% pacjentów, natomiast opieką ambulatoryjną objęto 87% chorych. Od 1997 do 2009 r. prawie 2-krotnie wzrosła liczba osób leczonych z powodu zaburzeń psychicznych. Zdrowie psychiczne jest integralnym i istotnym elementem zdrowia, co więcej nie ma zdrowia bez zdrowia psychicznego. Dlatego też kampania ma zasygnalizować, że „Co czwarty z nas” miał lub będzie miał problemy ze zdrowiem psychicznym.
Kampania składa się z dwóch etapów. W pierwszym na terenie miasta zostaną rozpowszechnione plakaty oraz ulotki ogólne, natomiast w drugim zostaną rozpowszechnione ulotki zindywidualizowane w zakresie zaburzeń takich jak: autyzm, depresja, nerwica, schizofrenia i demencja.
Kampania potrwa od 24 września do 10 października 2012 r., który jest Światowym Dniem Zdrowia Psychicznego.