Z szacunkowych danych wynika, że przeciętny Polak w ciągu roku spożywa blisko 200 litrów mleka w różnej postacji. Tymczasem w Unii Europejskiej to 370 litrów rocznie. Popularność mleka w grupie wiekowej 8-13 lat niemal nie wzrasta. Z badań przeprowadzonych w latach 2005-2006 przez Instytut Żywności i Żywienia wynika, że u 55 proc. dziewcząt i 40 proc. chłopców zawartość wapnia w codziennej diecie nie pokrywa nawet 50 proc. normy zapotrzebowania organizmu na ten składnik.
Kampania, której inicjatorem jest Polska Izba Mleka oraz Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka, ma na celu zwiększenie świadomości znaczenia mleka w diecie dzieci i młodzieży. – Działania opierają się przede wszystkim na odpowiednim połączeniu wartości edukacyjnych i rozrywkowych, a także wykorzystaniu bieżących trendów i mód wśród dzieci – mówi Karolina Janiszewska z biura prasowego programu. – Idąc tym tropem, przygotowano dwie atrakcyjne gry edukacyjne; dla młodszych dzieci jest to gra karciana, a dla starszej grupy – społecznościowa gra online, polegająca na prowadzeniu mlecznej farmy.Edukacji na wesoło posłużą również letnie pikniki aktywizujące rodziny, które będą odbywać się w całej Polsce oraz konkursy z ciekawymi nagrodami.
Akcja potrwa trzy lata. Może do niej przystąpić każda zainteresowana szkoła. Wystarczy wejść na stronę www.mamkotanapunkciemleka.pl i wypełnić formularz rejestracyjny. w ramach programu uruchomiono infolinię. Dzwoniąc pod numer 801 888 886 od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16 można uzyskać informacje na temat akcji, walorów mleka oraz zasad rejestracji.