Strona główna Archiwum 2011 - 2013 CeZik w Mieście Studentów
Tygodnik "Newsweek" nazwał go gwiazdą polskiego internetu, Szymon Majewski przez kilka miesięcy współpracował z nim podczas tworzenia swojego telewizyjnego show, jego klipy na YouTube mają miliony wyświetleń, a na portalu Facebook lubi go ponad 50 tysięcy osób. Większość fanów zna go jednak jedynie z ekranu. Większość, ale nie ci z Częstochowy. Oni mieli okazję poznać tego wyjątkowego artystę osobiście. CeZik, czyli Cezary Nowak, był wczoraj (24 października) w pubie Mr. Boston.

– Było wyjątkowo, macie tu wspaniałą atmosferę – mówił zmęczony CeZik po występie. A zmęczony był bardzo, bo jego spotkanie z częstochowskimi fanami trwało prawie trzy godziny. Zresztą pewnie trwałoby dłużej, bo publiczność, złożona głównie ze studentów, dosłownie nie pozwalała artyście opuścić sceny. CeZika, który – także z racji specyfiki swojej twórczości – nie koncertuje zbyt często, chwilami był chyba nawet nieco zaskoczony tak żywiołowymi reakcjami wielbicieli (a przede wszystkim – wielbicielek…).

Pochodzący z Gliwic CeZik przyjechał do Częstochowy w ramach akcji Miasto Studentów na zaproszenie Piotra Olszewskiego, właściciela pubu Mr. Boston przy ul. Lelewela. Grał, śpiewał, prezentował swoje projekty i rozmawiał z fanami o tym, jak one powstawały. – Kiedy zobaczyłem w sieci kawałek „Forfiter Blues”, od razu wiedziałem, że zrobię wszystko, żeby CeZika do nas zaprosić. Sądziłem, że inni – podobnie jak ja – też będą chcieli go poznać. Miałem rację. Choć to poniedziałek, do pubu przyszło kilkadziesiąt osób – mówił Olszewski.

CeZik przez media nazywany jest mistrzem montażu i muzyki. Inni rozpoznają go jego tego, który śpiewa wspak. Sam o sobie pisze: „śpiewam, tupię, mieszam chochlą w zupie”, a na jego stronie internetowej można przeczytać także, że „brzdąka, stuka, buczy, huczy i wyje”. Jak zwał, tak zwał, fakt jest jednak taki, że CeZika trudno wsadzić do jakiejkolwiek szufladki. W internetowym portfolio reklamuje swoją twórczość pod hasłami „produkcja muzyczna, performance i… cuda niewidy!”. W oryginalny i bardzo pomysłowy sposób aranżuje stare, wszystkim znane kawałki, wykonując je np. jako Szajka CeZika (nagrywa utwór wielokrotnie, wcielając się w różne postacie, a następnie całość montuje, skleja, przerabia itd.). W projekcie „Kuchnia Cover” z kolei – zamiast na instrumentach – gra na wszystkim, co ma w kuchni. Albo znów odgrzewa przedwojenny szlagier, przerabiając go – z przymrużeniem oka oczywiście – na mix współczesnych konwencji muzycznych i artystycznych.

Twórczość młodego artysty funkcjonuje głównie w sieci. Tą też drogą CeZik komunikuje się ze swoimi fanami, namawiając ich do współtworzenia projektów.

Patronem medialnym akcji Miasto Sudentów jest Gazeta Internetowa wCzestochowie.pl

Aktualności z Częstochowy i regionu.
Sport, wydarzenia, kultura i rozrywka, komunikacja, kościół, zdrowie, konkursy.

Patronaty

© 2025 Copyright wczestochowie.pl