– Przez kilka dni maja, od momentu, gdy system zaczął działać przez telefon sprzedaliśmy 19 biletów, pierwszy 26 maja – mówi Marcin Maranda, rzecznik prasowy częstochowskiego MPK. – W czerwcu sprzedaliśmy w ten sposób 280 sztuk biletów, w tym normalnych 175 i ulgowych 105. Bilety kupują zarówno pasażerowie autobusów, jak i tramwajów.
Liczba kupionych przez telefon biletów nie jest duża. Krzysztof Pawlicki, który zajmował się wdrożeniem systemu w Częstochowie przyznaje jednak, że nawet w miastach, w których usługa funkcjonuje od dłuższego czasu, kupione w ten sposób bilety stanowią niewielki odsetek wszystkich sprzedawanych.
By kupić bilet przez telefon, trzeba wybrać jedną z dwóch opcji w systemie CallPay, założyć konto dzwoniąc na nr 22 100 1 600 lub przez stronę www.callpay.pl albo podłączyć swoją kartę płatniczą . Potem, przed wejściem do autobusu lub tramwaju trzeba zadzwonić pod wybrany numer telefonu: 34 373 51 20 – bilet normalny biejski, 34 373 51 21 – bilet ulgowy miejski, 34 373 51 22 – bilet normalny podmiejski, 34 373 51 23 – bilet ulgowy podmiejski.