Oprócz pełnej rejestracji przez internet można też umówić się drogą elektroniczną na wizytę w określonym terminie i wówczas dostarczyć osobiście do PUP-u niezbędne dokumenty. Aby zarejestrować się bez wychodzenia z domu, trzeba jednak pamiętać o kilku rzeczach.
Do wnioski należy dołączyć wszystkie zeskanowane dokumenty wymagane do rejestracji. Osoba, która to zrobi widnieje w PUP-ie jako bezrobotna z datą zarejestrowania wniosku na stronie www.praca.gov.pl.Wizyta u pośrednika dla osób z prawem do zasiłku wyznaczana jest w ciągu 7 dni, natomiast dla osób bez prawa do zasiłku w ciągu 30 dni od dnia zarejestrowania. Wezwanie
na wyznaczony termin urząd wysyła pocztą elektroniczną na adres e-mail przekazany
we wniosku wraz z decyzją dotyczącą ustalenia statusu osoby bezrobotnej i prawa
do zasiłku.
Wypełniony wniosek wraz z załącznikami należy podpisać bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.