Częstochowa może liczyć na pomoc Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych i Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 9 września w Parku Przemysłowo-Technologicznym przedstawiciele PAIiIZ i PARP spotkali się z władzami miasta i członkami częstochowskich organizacji wspierających pracodawców.
PAIiIZ zadeklarował opiekę wszystkim lokalnym inwestorom, którzy będą zainteresowani reinwestycjami w już istniejące przedsiębiorstwa w mieście. Agencja zapewni również miejsce w swojej bazie danych dla wszystkich regionalnych poddostawców oraz firm szukających kapitału, które poprzez częstochowskie organizacje pracodawców zgłoszą się z taką prośbą. Częstochowska oferta inwestycyjna znajdzie się w newsletterze PAIiIZ, który trafia do 20 tys. czytelników. Agencja wesprze także istotny dla rozwoju częstochowskiej gospodarki przemysł motoryzacyjny w zakresie promowania możliwości inwestowania w tym sektorze w mieście i i okolicznych gminach. Ponadto PAIiIZ zweryfikuje ofertę inwestycyjną miasta poprzez realizację audytów wybranych terenów inwestycyjnych, dokona przeglądu ofert lokalizacyjnych pod kątem prowadzonych przez Agencję projektów, wesprze Częstochowę w organizacji spotkania z reprezentantami innych miast w celu wymiany doświadczeń oraz zorganizuje szkolenie z zakresu pozyskiwania i obsługi inwestorów dla przedstawicieli samorządów z Częstochowy i okolicznych powiatów.
– Ofertę inwestycyjną miasta zabierzemy również do Stanów Zjednoczonych, gdzie wybieramy się z misją gospodarczą – zapewniła Anna Polak-Kocińska, wiceprezes PAIiIZ S.A. – Częstochowskich przedsiębiorców zapraszamy do wchodzenia na naszą stronę, gdzie w portalu promocji eksportu można poznać propozycje zagranicznych firm, które chcą współpracować z polskimi partnerami.
Szerokie spektrum wsparcia zaoferowała również Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, m.in. szereg usług informacyjnych i doradczych, w tym pomoc i asystę zarówno w rozpoczynaniu, jak prowadzeniu działalności gospodarczej. Ze wsparcia skorzystać mogą m.in. mikro i mali przedsiębiorcy, którzy działają w branży przetwórstwa rolno-spożywczego. Dla nich doradca przeprowadzi audyt marketingowy, przygotuje plan marketingowy oraz pomoże w jego wdrożeniu. Mikro i małe przedsiębiorstwa mogą także skorzystać z pomocy doradców w zakresie szybkiej optymalizacji zarządzania finansami przedsiębiorstwa, poznać zakres, metody i środki optymalnego wykorzystania energii w przedsiębiorstwie, czy poprawić efektywność funkcjonowania swojej firmy poprzez wykorzystanie technologii informacyjnych w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
– Ważne jest to, że wspieramy nie tylko już istniejące firmy, ale kładziemy ogromny nacisk na pomoc tym, którzy dopiero stają przed decyzją, czy warto rozpoczynać własną działalność gospodarczą. Tworzenie nowego przedsiębiorstwa to również tworzenie nowych miejsc pracy – podkreśliła dyrektor Departamentu Rozwoju Instytucji Otoczenia Biznesu PARP Mariola Misztak-Kowalska.