Zielona Linia to pierwsze w kraju centrum kontaktowe dla klientów urzędów pracy z całej Polski. Założycielem jest Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich w Warszawie, jednostka Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
Zielona Linia umożliwia kontakt klienta z urzędem za pośrednictwem różnych kanałów (telefon, e-mail, formularze internetowe, konta osobiste na portalu) zamiast osobistej wizyty w urzędzie. – Naszą misją jest stworzenie nowej jakości w relacjach z bezrobotnymi i pracodawcami – tłumaczą pracownicy Zielonej Linii. – Współpracując z pracodawcami pośredniczymy w rekrutacji pracowników, natomiast osoby poszukujące pracy i bezrobotni mogą liczyć na szeroką pomoc w zakresie pośrednictwa ofert pracy, szkoleń oraz upowszechniania informacji o usługach rynku pracy.
Specjaliści telefonicznie oraz e-mailowo (wkrótce również poprzez czat) odpowiadają na pytania z zakresu ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz m.in. kodeksu pracy czy zakładania działalności gospodarczej. Pomagają wyjaśnić zawiłe sytuacje, informują o dostępnych formach pomocy z urzędu pracy (np. stypendium na kontynuowanie nauki, dofinansowanie do studiów podyplomowych, staż) czy o możliwościach odbycia szkoleń, finansowanych zarówno ze środków Funduszu Pracy, jak i środków unijnych.
Zielona Linia oferuje również pomoc w wyszukiwaniu ofert pracy, a od września br. uruchamia bezpłatną pomoc w przygotowaniu profesjonalnego cv oraz listu motywacyjnego.
– Usługi Centrum realizowane są przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych, przez co w sposób szczególny mogą zainteresować ludzi, korzystających dotąd z bezpośredniej formy kontaktu z urzędem – zachęcają w centrum.
Więcej informacji oraz kontakt: tel. 19524, e-mail: kontakt@zielonalinia.gov.pl, strona www.zielonalinia.gov.pl