Na taki pomysł promocji wpadł Związek Gmin Jurajskich, który właśnie na lotnisku widzi sposób na zwiększenie ruchu turystycznego na Jurze.
– Zwróciliśmy się z projektem promocji do dyrekcji lotniska w Pyrzowicach – tłumaczy Robert Nieroda, dyrektor Związku Gmin Jurajskich. – Zarząd portu zgodził się bezpłatnie umożliwić nam promowanie się. Po naszej stronie są tylko koszty przygotowania banerów. W okresie od marca do maja przyszłego roku w kilku miejscach na lotnisku pojawią się zdjęcia najciekawszych obiektów Jury. Wizualizację rozmieścimy m.in. w sali odlotów. Ludzie oczekujący na lot będą mogli podziwiać 25 różnych widoków z Jury. Czekając na samolot podróżni będą mogli dowiedzieć się czegoś nowego o regionie, a przy okazji – wypełnić czas oczekiwania.
Związek Gmin Jurajskich chce pokazać podróżnym m.in. zamki na Szlaku Orlich Gniazd. Planuje się, że na planszach będzie można podziwiać warownie w Olsztynie, Bobolicach, Mirowie. Promowane będą także historyczne obiekty, położone bardziej na południe od Częstochowy. W gronie tym są zamki w Smoleniu, Rabsztynie czy Bydlinie. Podróżni opuszczajacy Przyrzowice będą mogli zapoznać się także z najbardziej charakterystycznymi ostańcami. Obok zamków na banerach znajdą się więc także Góra Zborów, Skałki Rzędkowickie czy Pasmo Smoleńskie.
– Lotnisko to doskonałe miejsce, by się promować. Liczymy, że w ten sposób uda nam się lepiej dotrzeć nie tylko do podróżnych, ale też do osób, które odprowadzają gości opuszczajacych Polskę. Rocznie przez Przyrzowice przewija się ok. 2,5 miliona podróżnych, a do tego należy doliczyć jeszcze osoby, które ich odprowadzają – dodaje Robert Nieroda.