Spotkanie odbędzie się 19 marca w centrum handlowym M1 w godzinach 11 – 15. Na specjalnym stanowisku (w pobliżu sklepów Big Star i Deichmann) można będzie spotkać youtuberów wspomagających kampanię oraz uzyskać informację w postaci filmów, ulotek czy spotów reklamowych ze znanymi osobami polskiego showbiznesu! Ambasadorami częstochowskiej akcji będą: Requer i YOCZOOK.
Organizatorzy przygotowali także: animacje dla dzieci (gry i zabawy poświęcone tematyce podstawowej wiedzy o HCV oraz zasadom higieny), konkurs wiedzy o bezpiecznych praktykach, polegający na zgadywaniu nazw i funkcji przedmiotów związanych z zawodami pozamedycznymi. Będzie też strefa art, w której dzieci połączą naukę z zabawą i wspólnym wykonaniem piosenki o codziennej higienie, wzbogaconej użyciem instrumentów.
Wyniki badań wskazują, że w Polsce nawet 200 tys. osób może żyć z wirusem HCV we krwi, z czego aż 80% jest nieświadomych zakażenia. Niestety wiedza Polaków o HCV jest niewielka. Skrót rozpoznaje tylko 51% badanych, aczkolwiek 72% słyszało o wirusowym zapaleniu wątroby typu C. Niestety, zaledwie 5% badanych osób wie, że dostępne są już leki pozwalające skutecznie wyeliminować wirusa.
Więcej informacji na stronach: www.jestemswiadom.org, www.hcv.pzh.gov.pl, www.facebook.com/hcvjestemswiadom/?ref=ts&fref=ts, www.instagram.com/hcv_jestemswiadom/.
Źródło: materiały organizatora