Częstochowa trzykrotnie z rzędu otrzymywała Złote Godło Najwyższa Jakość Quality International w kategorii QI SERVICES – usługi najwyższej jakości, dzięki czemu była także laureatem Perły QI 2013. Teraz Urząd Miasta otrzymał Złote Godło w kategorii QI-ORDER – zarządzanie najwyższej jakości.
Urząd Miasta Częstochowy realizuje swoje zadania m.in. w oparciu o standardy kontroli zarządczej, wynikające z ustawy o finansach publicznych w zakresie: zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi, skuteczności i efektywności działania, wiarygodności sprawozdań, ochrony zasobów, przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania, efektywności i skuteczności przepływu informacji.
Połączenie kontroli zarządczej z systemem ISO daje możliwość kompleksowego zarządzania urzędem poprzez wymierne cele. Prowadzi to do podniesienia jakości świadczonych usług przez urząd, co powoduje wysoką ocenę pracy magistratu przez interesantów. Na podstawie ostatnich badań ankietowych przeprowadzonych w 2014 r. przez agencję działającą na zlecenie Śląskiego Związku Miast i Powiatów blisko 92 proc. ankietowanych wysoko lub raczej wysoko ocenia pracę Urzędu Miasta Częstochowy.
Najwyższa Jakość Quality International to ogólnopolski program konkursowy, realizowany pod patronatem Ministerstwa Gospodarki, Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, Klubu Polskie Forum ISO 9000 i Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Jego celem jest promowanie w firmach i instytucjach, działających na terytorium RP, skutecznych metod zarządzania jakością. Najwyższa Jakość QI jest największym konkursem jakościowym w Polsce, skupiającym przedstawicieli firm i instytucji, działających na terytorium naszego kraju wokół idei zarządzania jakością.
Źródło: Urząd Miasta Częstochowy