W przetargu na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej wpłynęło sześć ofert, z czego jedna (najtańsza) została odrzucona z przyczyn formalnych. Propozycje cenowe charakteryzowały się dużą rozpiętością – od 199, 5 tys. zł (oferta odrzucona) do aż 1 mln 599 tys. zł. Ostatecznie MZDiT wybrał firmę BM Budowa z Katowic, która zaproponowała kwotę 300 tys. 120 zł.
Realizacja kolejnego etapu budowy korytarza północnego to efekt podpisanego w ubiegłym roku porozumienia między miastem a Ikeą. W jej ramach szwedzki koncern zobowiązał się przeznaczyć ponad 13 mln zł na planowaną inwestycję drogową Pozostałą część kilkudziesięciomilionowego zadania pokryje miasto. Inwestycja ma ułatwić skomunikowanie ulic Makuszyńskiego i Połanieckiej z DK1, a także pozwolić na bezpieczną obsługę przylegających do DK1 terenów będących własnością Ikei.
Projekt węzła drogowego na DK1 ma powstać w tym roku. Prace budowlane powinny ruszyć w 2022 roku. – Termin rozpoczęcia budowy węzła jest ściśle powiązany z uzyskaniem pozwolenia przez Ikeę na realizację inwestycji na kupionym od miasta terenie – podkreśla Piotr Grzybowski, zastępca prezydenta Częstochowy.
Źródło: własne