Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad, zespół maszyn do układania nawierzchni będzie przemieszczał się z północy na południe na odcinku ok. 6,5 km po jezdni prawej (do Katowic) od granicy z województwem łódzkim do przejścia dla dużych zwierząt nad budowaną autostradą w okolicy miejscowości Kruszyna. Następnie zostanie przestawiony na jezdnię lewą (do Gdańska) i będzie kontynuował układanie betonu na południe w kierunku Katowic na odcinku ok. 10,5 km aż do połączenia z obwodnicą Częstochowy. Na ułożenie prawie 17 km nawierzchni zostanie zużyte ponad 75 tys. m3 betonu, co w przeliczeniu daje ok. 9,4 tys. wywrotek dostarczających beton do miejsca jego wbudowania. Zakończenie układania nawierzchni betonowej planowane jest na początku IV kwartału tego roku.
Po ułożeniu nawierzchni i wykonaniu robót koniecznych do wprowadzenia zmiany organizacji ruchu będzie możliwe udostępnienie kierowcom dwóch jezdni autostrady A1 od granicy woj. łódzkiego i śląskiego do Częstochowy.Źródło: GDDKiA Katowice