Budowa tej części autostrady A1 został podzielona na cztery odcinki od długości od 5 do 20 km: na odcinku F od węzła Rząsawa do węzła Blachownia o długości ok. 20,3 km, na odcinku G od węzła Blachownia do węzła Zawodzie o długości 4,7 km, na odcinku H od węzła Zawodzie do węzła Woźniki o długości 16,7 km oraz na odcinku I od węzła Woźniki do węzła Pyrzowice o długość ok. 15,2 km.
Jak informuje Polska Agencja Prasowa odcinkiem od węzła Rząsawa do węzła Blachownia zainteresowało się 20 wykonawców. Wśród nich są przedstawiciele giełdowych firm Budimex i Mirbud – partner konsorcjum, w którym liderem jest PBDiM Erbedim. 23 wykonawców złożyło wnioski o dopuszczenie do przetargu na budowę fragmentu A1 od węzła Blachownia do węzła Zawodzie. To m.in. Budimex, Mirbudu i Mostostal Warszawa. Także 23 wnioski wpłynęły na odcinek od węzła Zawodzie do węzła Woźniki. Giełdowi przedstawiciele spółek budowlanych w tym przetargu to Budimex i Mostostal Warszawa. Tyle samo firm interesuje się przetargiem na odcinek od węzła Woźniki do węzła Pyrzowice. Wśród nich są Budimex, Mostostal Warszawa oraz PBDiM Kobylarnia z grupy giełdowego Mirbudu, która podeszła do przetargu w konsorcjum z Salini Polska, Impregilo oraz Todini Construzioni Generali.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podzieliła postępowanie przetargowe na dwa etapy. Obecnie realizowany jest pierwszy z nich, w którym dopuszczone do przetargu będą firmy z odpowiednim doświadczeniem i zapleczem. Kryterium oceny ofert w drugim etapie będzie składową ceny (90 proc.) i okresu gwarancji (10 proc.).
Źródło: własne