– Dzięki otwarciu węzła Częstochowa Blachownia możliwy będzie wjazd na autostradę A1 i zjazd z niej do Częstochowy oraz w kierunku Lubliniec – Opole, Szczekociny – informuje Marek Prusak, rzecznik GDDKiA w Katowicach. – To bardzo dogodne, kolejne połączenie do Sanktuarium Maryjnego na Jasnej Górze. Z tego połączenia zadowoleni będą również kierowcy pojazdów ciężarowych, gdyż będzie to duże ułatwienie dla ciężkiego ruchu tranzytowego korzystającego z DK46 – dodaje.
2 sierpnia ubiegłego roku GDDKiA oddała do użytku blisko 33-kilometrowy odcinek A1 od węzła Częstochowa Południe do węzła Pyrzowice. Następnie 23 grudnia udostępniono kierowcom 24-kilometrowy odcinek A1 – pomiędzy węzłami Częstochowa Północ i Częstochowa Południe. 15 lutego 2020 roku oddany do użytku został z kolei węzeł Częstochowa Jasna Góra.
– Oddane do ruchu w ubiegłym roku 56 km autostrady umożliwia nieprzerwaną jazdę od południowej granicy państwa w Gorzyczkach do północnych dzielnic Częstochowy, mijając po drodze konurbację górnośląską i Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach – mówi Marek Prusak. – Udostępniając węzeł Częstochowa Jasna Góra, przyczyniamy się do zwiększenia funkcjonalności i atrakcyjności trasy.
Jak informuje GDDKiA, do zakończenia inwestycji pozostało rozstrzygnięcie przetargu dotyczącego budowy Miejsc Obsługi Podróżnych kategorii I Gorzelanka Wschód i Zachód, kategorii II Wierzchowisko Wschód i kategorii III Wierzchowisko Zachód, Obwodu Utrzymania Autostrady Lgota (https://t.co/sx6e7HQFlN?amp=1) oraz ogłoszenie ostatnich dwóch przetargów. Będą one dotyczyły prac wykończeniowych na węzłach, dokończenia budowy obiektu WA-352 (jezdnia lewa) nad linią kolejową nr 146 przed węzłem Częstochowa Północ wraz z odcinkiem dojazdowym autostrady A1, a ponadto realizacji dróg serwisowych i technologicznych, robót melioracyjnych, prac wykończeniowych w asortymentach robót drogowych, mostowych, branżowych oraz zieleni. Ostatnim elementem będzie wykonanie i wprowadzenie docelowej organizacji ruchu.
Źródło: GDDKiA Katowice