Kampania ,,Białych Serc” ma ostrzegać dzieci, młodzież, ale także dorosłych przed narkotykami i innymi groźnymi używkami. Pomysłodawcą jest Mariusz Zalewski, a głównym organizatorem – Grupa Zalewski Patrol we współpracy ze Stowarzyszeniem Hospicjum Królowej Apostołów w Mławie. Symbolem kampanii są zawieszone w oknach białe serduszka. Swoim zasięgiem akcja przekracza granice Polski – dotarła już do Ukrainy, Francji, Szwecji, Włoch czy Stanów Zjednoczonych. W tym roku przewodnim tematem jest problem samobójstw wśród dzieci i młodzieży.
22 października na placu Biegańskiego odbyło się spotkanie edukacyjne dla szkół ponadpodstawowych. Uczennice i uczniowie obejrzeli dwa przedstawienia – przygotowane przez Szkołę Podstawową nr 31 w Częstochowie oraz podopiecznych MONAR-u w Dębowcu – laureatów ubiegłorocznej edycji konkursu „Małe Formy Teatralne”. W programie był także występ młodzieży z V LO im. A. Mickiewicza oraz pokaz umiejętności psa wyszkolonego do poszukiwania środków psychoaktywnych. Wszyscy zgromadzeni na ,,Bieganie” dostali białe balony w kształcie serc i lizaki jako symbole kampanii.
Źródło: UM Częstochowy