Strona główna Aktualności Uwierzył fałszywym pracownikom banku. Stracił ponad 100 tys. zł
0 komentarze 506 views

Uwierzył fałszywym pracownikom banku. Stracił ponad 100 tys. zł

103 tys. zł stracił 58-letni mieszkaniec Częstochowy, który w poniedziałek, 1 września odebrał połączenie telefoniczne od kobiety podającej się za pracownika banku. Rozmówczyni przekonała go, że ktoś próbuje go oszukać i musi postępować zgodnie z przekazywanymi przez nią wytycznymi. Mężczyzna zaufał i działał zgodnie z instrukcjami kilku „konsultantów”.

Do częstochowskiej komendy zgłosił się 58-letni mężczyzna, który zorientował się, że padł ofiarą oszustwa. Mieszkaniec Częstochowy poinformował mundurowych, że w poniedziałek w godzinach porannych odebrał połączenie telefoniczne od kobiety, która przedstawiała się jako pracownik banku, podając swój numer identyfikacyjny. Oświadczyła, że ktoś próbuje zaciągnąć kredyt w jego imieniu i jeśli będzie postępował zgodnie z wszystkimi przekazywanymi zaleceniami, to uniknie oszustwa. Mężczyzna był przełączany pomiędzy różnymi „konsultantami”, którzy informowali go, aby cały czas pozostawał „na linii” i się nie rozłączał.

– Oszuści namówili go, żeby udał się do banku, gdzie zaciągnął kredyt na kwotę 103 tysięcy złotych. Całość pieniędzy została wypłacona gotówką – informuje podkom. Barbara Poznańska, oficer prasowy Komendy Miejskiej Policji w Częstochowie. – Mężczyzna zgodnie z otrzymywanymi na bieżąco wytycznymi miał pójść do wpłatomatu i za pośrednictwem kodów BLIK dokonywać kolejno wpłat. W sumie wykonał 28 takich transakcji. Mieszkaniec Częstochowy stracił 103 tysiące.

Gdy po upływie 24 godzin nie otrzymał mailowej informacji o anulowaniu pożyczki, jak zapewniali, wówczas zorientował się, że został oszukany. Wtedy powiadomił policjantów.

Źródło: KMP Częstochowa

Aktualności z Częstochowy i regionu.
Sport, wydarzenia, kultura i rozrywka, komunikacja, kościół, zdrowie, konkursy.

Patronaty

© 2025 Copyright wczestochowie.pl