W ostatnim okresie docierają do nas informacje o wizytach przedstawicieli handlowych innych firm podających się za pracowników Biur Obsługi Klientów PGNiG S.A. lub powołujących się na współpracę z nami – czytamy w komunikacie PGNIG. – Informujemy, że pracownicy PGNiG S.A. nie przychodzą do państwa domów i nie oferują podpisania umów, aneksów i zmian w umowie. Nie proponują również zmiany sprzedawcy paliwa gazowego.
Spółka prosi również klientów, aby w przypadku kontaktu z przedstawicielem handlowym podającym się za pracownika gazowni, zgłosili ten fakt telefonicznie pod nr 32 391 23 03 lub bezpośrednio w najbliższej jednostce BOK. Istnieje również możliwość powiadomienia Rzecznika Praw Konsumenta lub Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny osoba, która zawarła umowę na odległość, a wiec poza siedzibą firmy ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny. Należy to jednak uczynić w ciągu 10 dni od dnia zawarcia umowy.
Źródło: Urząd Miasta Częstochowy