Pociągi będą jeździć z prędkością 120 i 140 km/h. Na odcinku między Częstochową a Koniecpolem ich liczba wzrośnie z 7 do 18. Dwanaście z nich będzie dalekobieżnych łącznie z Pendolino. Sześć składów to pociągi regionalne.
Razem z nowym rozkładem jazdy wrócą pociągi na trasę między Częstochową a Lublińcem. Na tym odcinku będzie jeździć ich 11.
Przypomnijmy, że na początku tygodnia zakończył się remont na tzw. protezie koniecpolskiej, czyli połączeniu Centralnej Magistrali Kolejowej z Opolem przez Częstochowę i Lubliniec. Właśnie tą trasą będą jeździć od 14 grudnia m.in. pociągi Pendolino z Warszawy do Wrocławia.
Zakres prac na całej protezie koniecpolskiej oprócz infrastruktury torowej objął m.in. 32 perony. Zostały one podwyższone i dostosowywane do potrzeb niepełnosprawnych, a także wyposażone w nowe wiaty i obiekty małej architektury. Prace objęły też sieć trakcyjną wraz z bramami i słupami do jej podtrzymywania, remonty blisko 130 obiektów inżynieryjnych, jak wiadukty, mosty i przepusty, a także modernizację ponad 75 przejazdów kolejowo-drogowych. Odcinek „protezy koniecpolskiej” między Koniecpolem i Lublińcem jest dwutorowy, między Lublińcem i Opolem – jednotorowy.
Źródło: PKP PLK